(на фото вище) можна перевірити на правильність роботи наступним чином. Потрібно витягти з розеток електричні вилки всіх приладів. Прилади, вимкнені пультом, знаходячись в сплячому режимі, теж споживають невелику кількість енергії. Також слід вимкнути скрізь всі лампи для освітлення. І треба встановити в будь-який світильник одну лампу, саме розжарювання, і потужністю саме на 100 ват
(на фото вище). При правильній роботі електролічильника, коли в квартирі з усього електроспоживання увімкнено лише лампу на 100 ват, то рівно через годину після початку роботи такої лампи, лічильник збільшить свої показники на 0,1 кіловата/100 ват. Цифра на дисплеї чи циферблаті, яка знаходиться одразу після коми (ці десяті і соті долі від кіловата, ці цифри після коми, не вносяться в квитанції для оплати), і відповідає за одну десяту від кіловата, повинна змінитися на наступну більшу цифру. Слід повторити цей замір два рази і порівняти показники, чи однаково обидва рази лічильник підраховує одне і те ж споживання. Лічильники від фірми NIK додатково можна перевірити тим, що одночасно з вищевказаною процедурою світлодіод на лічильнику повинен увімкнутися 32 рази.
При плановій або аварійній заміні старого індукційного дискового лічильника на сучасний електромеханічний чи електронний, лічильник може почати нараховувати більші показники по наступним причинам:
а) Дискові лічильники не враховують дуже низьке споживання побутових приладів в режимі очікування, коли вони не працюють, але увімкнені в розетки;
б) В дисковому лічильнику диск при обертанні гальмується по причині зносу деталей, і тому відбувається невелике неврахування електроенергії;
в) Всі електромеханічні і електронні лічильники починають враховувати витік струму – втрату електроенергії. В такому випадку починає світитись світлодіод “Земля” або “Увага”.
Якщо на лічильнику світиться світлодіод “Земля” або “Увага”, це означає те, що існує витік струму в сторону, не за призначенням, відбувається втрата електроенергії. Наприклад, порушена ізоляція проводки, або тен в бойлері згнив. І струм, який тече всередині тену бойлера, почав витікати назовні, на корпус бойлера. Або кабелі заземлення підключені до кабелів нуля/нейтралі. Це буває в електрощитку, в розетці чи на панелі підключення електроприладів. Струм, який іде на сторону, зараховується лічильником, і тому лічильник нараховує більше, ніж очікується.
Якщо в приєднанні до лічильника переплутано місцями кабелі, світлодіод “Земля” світиться, але на правильність обліку і електронних, і дискових лічильників неправильне підключення лічильника не впливає.
Так як дискові лічильники дають можливість підключити кабель зі сторони, їх замінюють на електронні і електромеханічні, які при будь-якому варіанті підключення обманути неможливо, і які рахують абсолютно все споживання і на будь-якому кабелі.
Якщо в цілях пригальмувати роботу лічильника впливати на нього магнітним чи електромагнітним чином, він не буде працювати, і крім того, він передасть інформацію, що намагались призупинити його роботу.
Всі багатотарифні лічильники після їх виробництва рахують лише по одному тарифу. Для того, щоб лічильник почав рахувати одночасно по двом тарифам, слід після придбання замовити так звану параметризацію (безкоштовно його запрограмувати) в організації, яка постачає Вам електроенергію.
При будь-яких несправностях в роботі лічильника, при некоректній роботі, неправильних нарахуваннях лічильника, Вам слід зателефонувати в організацію, яка обслуговує Ваш будинок (ЖЕД, ОСББ, садове товариство, управляюча компанія – УК).
Їхній робітник має право:
а) знімати пломбу на кришці лічильника;
б) відновлювати з’єднання кабелів під кришкою з пломбою;
в) відновлювати живлення Вашого помешкання в обхід лічильника.
Після перевірки лічильника електриком з ЖЕД працівники ЖЕД нададуть Вам акт про аварійне розпломбування, акт про обстеження або довідку про несправність Вашого лічильника. Потім вони порекомендують Вам разом з цим документом звернутися і написати письмову заяву або в офісі організації, яка постачає електроенергію, або у оператора системи розподілу – ОСР (в Києві це “ДТЕК Київські електромережі), або в РЕМ – в районі електричних мереж. В Києві потрібно звертатися в ДТЕК – КЕМ.
На основі виданого в ЖЕД документу і після Вашої письмової заяви в офісі ДТЕК – КЕМ, вони до Вас направлять своїх спеціалістів для позапланової повірки, обстеження, ремонту чи заміни лічильника.
Якщо в результаті позапланової повірки Вашого лічильника ДТЕК – КЕМ не виявить проблем, повірка буде платною. Лічильник замінюють безкоштовно, якщо виявлять, що він несправний, і не з Вашої вини.
Якщо ж ЖЕД не може з якихось причин надати акт про несправність лічильника (можуть сказати, що це не в їхніх повноваженнях, чи хочуть робити це тільки після запиту від ДТЕК-КЕМ), Ви теж можете звернутися в ДТЕК – КЕМ для замовлення послуги експертизи лічильника або послуги перевірки незаконних втручань. Послуги будуть платні – від 800 грн за кожну таку послугу. Бажано в разі виявлення факту підключення чужих кабелів до Вашого лічильника викликати поліцію для фіксації.
На період відсутності Вашого лічильника ці спеціалісти за домовленістю з Вами:
– з’єднують кабелі, які йшли до лічильника, напряму до кабелів, які йдуть у помешкання, і споживання розраховується по середньомісячних чи середньодобових показниках;
– тимчасово встановлюють лічильник від організації.
Завжди радий Вашим зверненням! Я на зв’язку цілодобово.
Будь ласка, якщо Вас цікавить, ось нижче посилання на інші сторінки на цьому ж сайті:
А ось, будь ласка, тут нижче всі мої статті (можна натиснути і перейти):
Для набору номера натисніть:
Мої профілі для зв’язку:
Доброго Вам здоров’я!
P.S. Авторські права на статті мого сайту, належать мені, електрику Артему.
©Кравченко А.В., https://elektrik-in.kiev.ua/, 2024